Buiten sporten voor 50-plussers in Erp-Keldonk-Boerdonk

1 september 2022

Maak kennis met Walking Sports

Je bent zo jong als je jezelf voelt en nooit te oud om te leren. KBO afdeling Erp-Keldonk-Boerdonk, de voetbalverenigingen van Erp, Keldonk en Boerdonk, de korfbalvereniging en de tennis-padelvereniging hebben de handen ineen geslagen om meer senioren in beweging te krijgen en te blijven bewegen

Walking Sports is een sportprogramma voor vijftigplussers. De essentie is samen bewegen en ontmoeten. Niks hoeft, alles mag. Als je op jouw manier beweegt en meedoet dan voorkom je achteruitgang en fleur je op. Sommige mensen hebben jarenlang een sport beoefend, maar door blessures of het tempo niet meer kunnen volgen, haakt men af. Dat is jammer, want sporten in de buitenlucht geeft energie. Ook als je nog nooit gesport hebt is dit programma voor jou geschikt.

De gemeente Meierijstad en PSV Foundation stimuleren en faciliteren het concept van seniorvriendelijk sporten. Het succesvolle concept van Walking Sports willen we ook graag voor onze dorpsgenoten realiseren. We zijn daarom op zoek naar senioren die interesse hebben om wekelijks buiten gevarieerd te bewegen in groepsverband.

Dinsdagochtend 18 oktober vindt de kick-off plaats van deze nieuwe sport. Dit gebeurt op het sportpark van Erp. (de exacte locatie wordt nog vermeld in de Erpse Krant) Om 9.30 uur starten we onder het genot van een kop koffie of thee met cake en ondertussen geeft Henry van Alebeek een presentatie over Walking Sports. Henry van Alebeek is sportcoach van Meierijstad. Hierna kunnen deelnemers in de praktijk kennis maken met Walking Sports onder leiding van Henry. Het eerste half uur is voor de warming up. Daarna komen balans, stabiliteit en bot- en spierversterkende oefeningen aan bod. Als afsluiting een spelelement van de verschillende sporten zoals walking football, walking korfbal of tennis fit.

Aanmelden kan via e-mail: kboerp-keldonk-boerdonk@hotmail.com of door het strookje in het onderstaande document in te leveren bij:

Maria van Asseldonk Margrietstraat 32 Erp
José van de Wijdeven Watermolenweg 16 Erp